Special to Jari

Jari Litmanen; de laatste der mohikanen, wordt ook wel gezegd. Samen met Danny Blind waren zij het, die Ajax het langste trouw bleven. Litmanen koos voor een avontuur in het buitenland, Barcelona, terwijl Danny Blind stopte met voetballen. Ik schrijf het seizoen 1999-2000. De laatste wedstrijd van deze twee godenzonen, waarin Litmanen nog 2x scoorde tegen RKC Waalwijk, maakte het afscheid des te mooier. Helaas was ik er niet bij, maar ik wed dat de 50.000 mensen die het afscheid meemaakte, alle een traantje mee gepikt hebben. Waar ik wel bij mocht zijn, en waar nog steeds over wordt gesproken ‘zo hard is nog nooit gejuigd’ was de goal van niemand minder dan Litmanen. Thuis tegen AS Roma, de 1e groepsronde hadden we overleefd, waarna we ook nog tegen Arsenal en Valencia moesten spelen. Een poule van formaat. Al eerder is er op de blog een film verschenen over dit prachtjaar; 2002-2003!

Litmanen was inmiddels teruggekeerd en samen met vd Vaart, Zlatan, Chivu en Maxwell een van de sterren van Ajax. Tegen AS Roma stond Jari wissel, en werd in de 2e helft ingebracht. De score was 1-0 voor Ajax, Zlatan had Ajax al binnen 5minuten op voorsprong gezet door een grote fout van de keeper. Ik ga verder niet vertellen hoe Ajax scoorde, bekijk het filmpje.. Kippenvel overheerst!! Jari Litmanen!

Note: Wie graag de dvd wil hebben, waarop de laatste wedstrijd van Litmanen en Blind tesamen met het afscheid van hen te zien is, laat even een berichtje achter met je emailadres!

5 reacties op Special to Jari

  1. Daan zegt:

    Note: Wie graag de dvd wil hebben, waarop de laatste wedstrijd van Litmanen en Blind tesamen met het afscheid van hen te zien is, laat even een berichtje achter met je emailadres!

    Ik zou deze dvd graag willen🙂
    oempaloempa6@hotmail.com

  2. Bart zegt:

    Ik wil hem ook zeer graag hebben, er moet een sowieso een aparte Litmanen DVD komen!!!

  3. AFCA cbs zegt:

    ik zou hem ook heel graag willen

  4. Maarten zegt:

    Graag! Als je hem nog hebt natuurlijk…
    Dekkermaarten@hotmail.com

Geef een reactie

